De Onyx-Methode. Een handboek voor 10- tot 14-jarigen, opvoeders en onderwijs
Omschrijving
Aandacht voor verlies
Inzichtgevend, praktijkgericht en direct toepasbaar
Voor volwassenen en kinderen 10- tot 14-jarigen ervaren een periode van verandering en beweging. Zij kunnen bezig zijn met vragen als: Wie ben ik? Wat is de zin van het leven? Wat wil ik met mijn toekomst? Een intense (verlies)ervaring betekent vaak verlies van (een deel van) veiligheid. Dat kan iemand onzeker maken. In het boek worden de zes componenten van de Onyx-Methode beschreven: het leren over het leven, het erkennen wat er nu is, het uiten van diepe emoties, het vinden van innerlijke rust, proactief vooruitkijken en uiteindelijk het omarmen van elke ervaring met zachte kracht en acceptatie. De hoofdstukken met de stappen van de Onyx-Methode beginnen met een aantal oefeningen gericht op ervaringsleren. Daaronder staat een toelichting. Bij iedere stap wordt een fysieke oefening beschreven, een oefening met een hond (of een ander dier) en een beeldende opdracht. Zo kun je op verschillende manieren inspiratie opdoen. Dit boek is voor de helft gericht op kinderen en voor de helft op opvoeders/onderwijs. Het boek heeft twee voorkanten: één voor de opvoeders en onderwijsprofessionals en één voor de kinderen. Deel voor volwassenen
Hoofdstuk 1 Inleiding
Hoofdstuk 2 Hoe het is begonnen
Hoofdstuk 3 De periode van 10 tot 14 jaar
Hoofdstuk 4 De Onyx-Methode
Hoofdstuk 5 Leren over het leven
Hoofdstuk 6 Hier-en-nu
Hoofdstuk 7 Voelen en uiten
Hoofdstuk 8 Rust en ontspanning
Hoofdstuk 9 Vooruitkijken
Hoofdstuk 10 In het hart sluiten
Hoofdstuk 11 10 tips
Nawoord
Deel voor kinderen
Hoofdstuk 1 Inleiding
Hoofdstuk 2 Hoe het is begonnen
Hoofdstuk 3 Wat betekent verlies
Hoofdstuk 4 De Onyx-Methode
Hoofdstuk 5 Leren over het leven
Hoofdstuk 6 Hier-en-nu
Hoofdstuk 7 Voelen en uiten
Hoofdstuk 8 Rust en ontspanning
Hoofdstuk 9 Vooruitkijken
Hoofdstuk 10 In het hart sluiten
Hoofdstuk 11 10 extra tips voor jou
Nawoord
Ik heb een vraag over het boek:
‘Veerkracht bij verlies - Bolderink, Bettie’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.