De boekmarketingbijbel

Alles over boekpromotie voor ambitieuze auteurs

Omschrijving

Je hebt een boek geschreven. Gefeliciteerd! Maar nu begint het pas. Je boek wordt alleen een succes als je je boek en jezelf actief op de kaart zet.De boekmarketingbijbel laat zien hoe je een goed marketingplan ontwikkelt. Ontdek hoe je een band opbouwt met je pubiek, sociale media en e-mail slim combineert en fans verandert in ambassadeurs. Niet met trucs of gladde verkooppraatjes, maar met een waterdicht systeem en oprechte verbinding met je lezers.Een onmisbaar boek voor alle auteurs van fictie en non-fictie die hun boek niet willen laten verstoffen maar laten vliegen.Denise Hulst is meervoudig bestsellerauteur, boekmarketeer en schrijfcoach. Ze helpt auteurs bij het schrijven, uitgeven en promoten van hun boek. INLEIDING: JIJ BEPAALT HET VERKOOPSUCCES VAN JE BOEK De boot gemist Meer dan honderd exemplaren Voor fictie-auteurs en non-fictieauteurs Hoe dit boek is ingedeeld DE STAND IN BOEKENLAND 24.000 nieuwe titels per jaar Boekenberg Wat doet een uitgever? Media-aandacht: geen garantie op succes Slechte boeken die goed verkopen Bagger en fans Goede boeken die slecht verkopen Een goed begin van je schrijverscarrière Waarom je mensen een beetje moet helpen Marketingmindset HET BEGINT MET EEN GOED BOEK Wat is dat dan, een goed boek? Penny wise, pound foolish VERKOPEN IS MENSELIJK Je hoeft geen verkoper te zijn om te verkopen TWAALF BOEKMARKETING MINDFUCKS Mindfuck 1. Mijn uitgever doet dat toch? Mindfuck 2. Denken dat je voor effectieve boekmarketing alleen internet nodig hebt Mindfuck 3. Geen hulp vragen Mindfuck 4. Te laat beginnen met boekmarketing Mindfuck 5. Geen plan hebben Mindfuck 6. Geen geduld hebben Mindfuck 7. Te pushy zijn Mindfuck 8. Niet weten hoe je je boekpromotie aan kunt pakken en dus voor je uitschuiven Mindfuck 9. Denken dat je boek zichzelf verkoopt omdat het zo'n goed boek is Mindfuck 10. Te hoge verwachtingen hebben van je boeklancering Mindfuck 11. Denken dat boekmarketing een gelopen race is na je boeklancering Mindfuck 12. Voor een bestseller willen gaan zonder dat je weet wat dat is Bonus mindfuck: het draait niet om mij! ELKE DAG EEN FAN - EN DAT AL MEER DAN 30 JAAR Een waterdicht systeem Een dichtbevolkt auteursplatform Een goed plan Jij bent de motor De ideale marketingmix, sociale media en e-mailmarketing Overzicht sociale media en platforms voor auteurs JIJ BENT EEN MERK De buitenkant van je merk De binnenkant van je merk Eerst een merk worden, dan je boek lanceren BOUW JE AUTEURSPLATFORM MET EEN WATERDICHT SYSTEEM Van volgers naar fans en ambassadeurs Schakel 1: een website Schakel 2: sociale media Schakel 3: je eigen e-maillijst Schakel 4: directe en persoonlijke communicatie Schakel 5: je ambassadeurs Vergeet de echte wereld niet BOEKMARKETING EN PR: WAT IS HET EN WAAROM MOET HET? De belangrijkste pr- en marketingactiviteiten Reclame maken en adverteren? Zelf doen of uitbesteden? Free publicity voor de doe-het-zelver DE PRESENTATIE VAN JE BOEK IN DE PRAKTIJK De flaptekst Een voorbeeld van de flaptekst van een thriller JE BOEK VERKOPEN IN DE PRAKTIJK Verander je mindset Luisteren, meeveren en duidelijk zijn Toon je menselijkheid: mensen kopen van mensen Speel in op het FOMO-principe (Fear Of Missing Out) Word een 'problem solver' in plaats van een verkoper Marketingmindset JE AUTEURSPLATFORM IN DE PRAKTIJK Wat kunnen mensen - en ambassadeurs in het bijzonder - voor je doen? De vijf schakels ZO SCHRIJF JE EEN GOED PERSBERICHT IN DE PRAKTIJK Hoe verstuur je een persbericht? Wat is een goede mediakit? EEN GOEDE BOEKLANCERING IN DE PRAKTIJK Boeklancering 1: een mini-lancering binnen je warme kring Boeklancering 2: lancering aan de inschrijvers op je e-maillijst Boeklancering 3: lancering naar de pers en de media Boeklancering 4: een lancering via sociale media Boeklancering 5: de bestsellerlancering Tips voor het organiseren van een spetterende boekpresentatie Een aantrekkelijk programma voor je boekpresentatie Vijf tips voor een geslaagde boekpresentatie Vijf tips voor een mislukte boekpresentatie Effectieve acties om lawaai te maken tijdens je boeklancering GEO EN AI IN DE PRAKTIJK AI herschrijft de regels De nieuwe fundamenten voor vindbaarheid in het AI-tijdperk SEO IN DE PRAKTIJK De basis van succesvolle SEO Extra SEO-tips HET VINDEN VAN EEN GOEDE UITGEVER IN DE PRAKTIJK Stroop je mouwen op Mijn gereedschapskist Mijn netwerk Overige nuttige adressen Dankwoord Contact
€ 24,50
Paperback
 
In de winkelwagen Dit boek is op dit moment nog niet leverbaar.
De geplande verschijningsdatum is 13-11-2025.
Wenslijst Stel een vraag
In de winkelwagen Dit boek is op dit moment nog niet leverbaar.
De geplande verschijningsdatum is 13-11-2025.
Wenslijst Stel een vraag
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Hulst, Denise
Titel
De boekmarketingbijbel
Uitgever
Haystack, Uitgeverij
Jaar
2025
Taal
Nederlands
Pagina's
192
EAN
9789461266873
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra