Voor ondernemers, marketeers en communicatiespecialisten die de volledige kracht van tekst willen benutten.
Tekst is de belangrijkste aanjager van online succes Na het lezen van dit boek:
1. Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt.
2. Schrijf je tekst die in het onbewuste brein direct binnenkomt en het bewuste brein aanzet tot actie.
3. Pas je bewezen neuromarketingtechnieken toe in tekst.
4. Zijn je teksten vlotter, actiever en persoonlijker.
5. Weet je hoe je de emotie bij jouw lezer wél weet te raken.
6. Weet je wat de Hobson+1 voor jouw omzet kan betekenen.
7. Weet je lezer waarom ze voor jou moeten kiezen en niet voor iemand anders.
8. Kun je als marketeer en ondernemer beoordelen wanneer een tekst goed is én wanneer niet. Dit boek helpt je om allereerst een stapje terug te zetten: tegen wie "praat" je eigenlijk met je teksten? Schrijf je over jezelf of zet je je lezer centraal? Je leert structuur aan te brengen in je teksten. Je spreekt verschillende typen lezers aan. Je doet kennis op over het brein en leert bewezen neuromarketingtechnieken toe te passen in tekst
Schrijven voor het Brein stelt je direct in staat om jouw teksten overtuigender, verleidelijker en winstgevender te maken. Hoofdstuk 1. Voordat je gaat schrijven
1.1 Eerst nadenken, dan pas schrijven
1.2 Herkent jouw lezer zich direct?
1.3 Herkenning kan via segmenten, behoefte of de relatie die je hebt
1.4 Werk voor elk segment een persona uit
1.5 Niet iedereen beslist op dezelfde manier
1.6 Wanneer ben je goed voorbereid om te beginnen met schrijven?
Hoofdstuk 2. Ga in gesprek met je lezer
1.1 De meeste beslissingen nemen we onbewust
2.2 Een goed design stuurt het oog
2.3 Wat kun je leren uit de Gestaltpsychologie?
2.4 Het schrijven van teksten is het beantwoorden van lezersvragen
2.5 Motiveren met emotie
2.6 Aandacht pakken met motiverende kopteksten
2.7 Structuur bij het scannen van koppen
2.8 Structuur aanbrengen met de dialoogschets
Hoofdstuk 3. Beïnvloedingsprincipes van Cialdini
3.1 Zodra je moet kiezen, gaat het brein vergelijken
3.2 Sociaal bewijs: als iedereen het doet, dan zal het wel goed zijn
3.3 Autoriteit: als een expert aan het woord is gaat het brein op vakantie
3.4 Schaarste: ons brein heeft een afkeer van verlies
3.5 Commitment en consistentie: eerst de kleine “ja”, daarna de grote
3.6 Sympathie: laat zien wie je bent en waar je voor staat
3.7 Wederkerigheid: geef zonder iets terug te verwachten
3.8 Eenheid: benadruk een gedeelde identiteit
Hoofdstuk 4. Zet je lezer aan tot actie
4.1 Zonder doel kun je niet scoren
4.2 De neuromarketingcode
4.3 Gedrag veranderen = omgeving veranderen
4.4 Als de harde conversie te vroeg komt
4.5 Hobson +1: de zachte conversie als kleine “ja”
4.6 Je bedankpagina is de start van een dialoog
Hoofdstuk 5. Met minder woorden meer impact
5.1 Kijk eerst naar de opmaak
5.2 Tekst schrappen en inkorten
5.3 Tekst actief en vlotter maken
5.4 Eindredactietips
5.5 Zeven criteria om teksten te beoordelen en verbeteren
Ik heb een vraag over het boek: ‘Schrijven voor het Brein - Mark, Wim van der, Kranenburg, Martin van, Rolvink, Michel’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.