De verborgen wetten en geheime spelregels van muziekmarketing (en hoe jij ze kan toepassen)
Omschrijving
Een cynisch, geestig en verhelderend kijkje achter de schermen van de muziekindustrie, met verhalen die je normaal alleen backstage hoort. Gideon Karting heeft in meer dan vijfentwintig jaar vrijwel elke rol in de muziekindustrie gespeeld. Hij begon als plakker van posters, werkte als manager en platenbaas en groeide uit tot organisator van de grootste concerten en festivals in Nederland. Op zijn cv prijken shows van onder anderen Adele, Harry Styles, Blackpink, Arctic Monkeys, Lady Gaga en Bruno Mars. Zijn weg bewandelde hij niet zonder vallen en opstaan: hij ontdekte dat succes nooit een-op-een te kopiëren is en dat het maken van fouten vaak de beste lessen oplevert. Door schade en schande wijs geworden fileert hij in dit boek de ongeschreven wetten van de muziekmarketing – van legendarische campagnes uit het verleden tot de hypegedreven stunts van nu. Het resultaat: een even vermakelijke als eerlijke kijk achter de schermen van de muziekindustrie met verhalen die je normaal alleen backstage opvangt. Waarom slaat het ene album in als een bom terwijl een minstens zo goed ander volledig onder de radar blijft? Hoe creëren artiesten als Taylor Swift, Beyoncé of Harry Styles een hype die miljoenen mensen raakt? En wat kunnen gewone stervelingen – van muzikanten tot marketeers – daarvan leren?
In zijn nieuwe boek “MAAR DAT DOET TAYLOR SWIFT OOK” legt Gideon Karting de mechanismen bloot achter het succes in de muziekindustrie. Op scherpzinnige, soms cynische toon fileert hij de ongeschreven wetten en verborgen spelregels van muziekmarketing. Van legendarische campagnes uit het verleden tot de hypegedreven stunts van nu: dit boek laat zien dat achter elk applaus een strategie schuilt.
Ik heb een vraag over het boek:
‘Maar Dat Doet Taylor Swift Ook - Karting, Gideon’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.