Hogenboom, Claudine, Dekkers, Marinus, Oeffelt, Tom van
Omschrijving
Dit boek richt zich op de procesbegeleiding en is een vervolg op Het boek voor tutoren, gereedschap voor tutoren binnen probleemgestuurd onderwijs en projectgericht leren binnen HBO en MBO. In tal van onderwijsconcepten wordt gewerkt met procesbijeenkomsten waarin studenten met elkaar in gesprek gaan over hun leer- en samenwerkingsproces. De tutor treedt hierbij op als procesbegeleider. Vaardigheden als evalueren en reflecteren, vergaderen, discussieren, besluiten nemen, feedback geven en het hanteren van conflicten zijn vaardigheden die studenten niet van nature bezitten. Zij moeten ontwikkeld worden. Procesbegeleiders hebben daarbij een dubbele opdracht: zij dienen deze vaardigheden niet alleen bij zichzelf te ontwikkelen, maar zij moeten deze vaardigheden ook nog onderwijzen aan hun studenten. In dit boek staan daarom niet de vaardigheden van de student centraal, maar die van de procesbegeleider. In elk hoofdstuk wordt een vaardigheid belicht.
Ik heb een vraag over het boek: ‘Het boek voor tutoren 2 - Hogenboom, Claudine, Dekkers, Marinus, Oeffelt, Tom van’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.